Zpracování mezd

Kromě vedení účetnictví nabízíme také komplexní zpracování mzdové agendy, která zahrnuje:

  • přihlašování nově vzniklé organizace u sociální správy a zdravotních pojišťoven;
  • přihlašování nově nastupujících zaměstnanců u sociální správy a zdravotních pojišťoven;
  • měsíční výpočet hrubé mzdy, odvodů na sociální a zdravotní pojištění a zálohy na daň z příjmu za závislé činnosti;
  • zpracování měsíčních výplatních listin zaměstnanců;
  • zpracování měsíčních přehledů vyměřovacích základů pro sociální správu a zdravotní pojišťovny;
  • čtvrtletní výpočet pojistného na zákonné pojištění odpovědnosti zaměstnavatele proti pracovním úrazům;
  • průběžné vedení evidenčních listů důchodového zabezpečení zaměstnanců;
  • zpracování a vedení mzdových listů;
  • vystavení potvrzení o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti;
  • zpracování vyúčtování daně ze závislé činnosti zaměstnanců;
  • odhlašování odcházejících zaměstnanců u sociální správy a zdravotních pojišťoven;
  • zpracování zápočtových listů odcházejících zaměstnanců;
  • odhlašování zanikající organizace u sociální správy a zdravotních pojišťoven;
  • zastupování klienta při kontrolách na sociální správě a zdravotních pojišťovnách;
  • zastupování klienta při mzdových kontrolách na finančních úřadech;
  • zpracovávání měsíčních hromadných platebních příkazů k platbám mezd a odvodů;
  • vedení speciálních bankovních účtů klientů určených výhradně k vyplácení odvodů a mezd;
  • vypracování pracovních smluv a dohod;
  • vypracování dohod o ukončení pracovního poměru a výpovědí z pracovního poměru.

Při nástupu nového zaměstnance je třeba předat veškeré jeho údaje a doklady své účetní, jedná se zejména o osobní údaje, zápočtový list z předchozího zaměstnání a výši mzdy, kterou jste se dohodli mu vyplácet. Pravidelně je pak nutné informovat o odpracovaných hodinách.

Při odchodu zaměstnance je nutné řádně ukončit pracovní poměr a provést ohlášky u správy sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovny.